Affärsansvarig Förvaltare

Titulera dig som Karlstads bästa kommersiella förvaltare och anslut till ett bolag som är på framfart i Mellansverige och Mälardalen!

Med en ökad expansionstakt och ett behov av lokal närvaro söker vi nu en erfaren förvaltare med näsa för affärer till vårt bestånd i Karlstad. Anslut till ett entreprenöriellt bolag och var med på resan att fortsätta förädla fastigheter inom ett av marknadens hetaste segment - lager och lätt industri. Är du Karlstads bästa förvaltare? Då vill vi träffa dig!

Om Ankarhagen

Ankarhagen är ett fastighetsbolag som förvärvar, förvaltar och förädlar fastigheter med huvudsaklig inriktning mot lager och lätt industri. Bolaget grundades 2011 och innehar i dagsläget ett trettiotal fastigheter med cirka 450 000 kvm detaljplanerad mark och en total uthyrningsbar yta om 95 000 kvm. Dessa är belägna i Stockholm samt de snabbast växande regionstäderna i Mellansverige. Det är ett affärsdrivet och transaktionsintensivt fastighetsbolag med hyresgästen i fokus. Bolaget utvecklar även outnyttjad tomtmark och bygger nya lokaler åt sina kunder. Med effektiva, flexibla och hållbara lokallösningar bidrar Ankarhagen till en hållbar företags- och samhällsutveckling.

Kulturen som råder är entreprenöriell och affärsdriven där man omges av ett avslappnat och utåtriktat gäng. Högt tempo och flexibilitet kännetecknar bolagets generella arbetssätt. Det är en slimmad organisation där alla bär ett ytterst viktigt ansvar för bolagets utveckling och leverans.

Strategin är nu att öka expansionstakten framgent samt öka fokus på hållbarhetsfrågor och bedriva målinriktad fastighetsutveckling som ett naturligt komplement till fortsatta fastighetsförvärv. Därför söker vi nu fler kompetenta kollegor till teamet!

Din roll som Förvaltare

Som förvaltare hos Ankarhagen har man ett helhetsansvar med fokus på affären. Din uppgift är att självständigt driva förvaltningsarbetet där du bland annat ansvarar för att upprätthålla goda och långsiktiga hyresgästrelationer, affärsmässiga förhandlingar, avtalsskrivningar samt all uthyrning av beståndets vakanta ytor. Du har fritt mandat att agera och ta beslut inom budgetens ramar och förväntas ständigt optimera driftnettot för att öka fastighetsvärdet på ditt bestånd.

Vidare kommer du ansvara för att driva och initiera underhålls- och ombyggnationsprojekt samt hyresgästanspassningar. Detta ställer krav på att du är tekniskt orienterad samt förstår omfattningen av respektive projekt för att effektivt koordinera och ansvara för helheten. Upprättande av investeringskalkyler i form av beslutsunderlag för projekten är således en ytterligare arbetsuppgift som du kommer att hantera.

Du rapporterar till bolagets fastighetschef som utgår från huvudkontoret i Stockholm, där du också förväntas infinna dig från tid till annan. Övriga dagar utgår du från bolagets lokala kontor i Karlstad.

Arbetsuppgifter i urval:
  • Månads- och kvartalsvis rapportering
  • Kontroll och uppföljning av hyresintäkter och driftkostnader
  • Kontroll och styrning av fastighetsskötsel (outsourcad på lokala hjältar)
  • Kravställning och upphandling av ombyggnationsprojekt
  • Framtagning av och ansvar för budget på fastighetsnivå
  • Kontakt och kravställning gentemot leverantörer (fastighetsskötsel och underhåll)
  • Medverkan i förvärvsprocesser och fastighetsutvecklingsprojekt

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en akademisk relevant utbildning samt ca 5 års arbetslivserfarenhet som kommersiell förvaltare med ekonomiskt ansvar i en affärsdriven miljö. För denna tjänst är B-körkort ett krav då resor förekommer i tjänsten.

Tack vare din tidigare erfarenhet är du väl bevandrad inom hyresjuridiken och har därmed god vana av hyresavtal. Du är också en mycket skicklig förhandlare som förstår hur man hanterar olika hyresgäster på ett professionellt sätt. Vidare lyckas du ständigt få två nöjda parter samt långsiktiga relationer.

Med en framåtlutad inställning faller det dig naturligt att agera självgående och driva på ditt arbete mot goda resultat. Du är en trygg och utåtriktad person som trivs i en entreprenöriell miljö där du får arbeta hands on, i ett högt tempo och med ett prestigelöst förhållningssätt. I takt med att bolaget växer ges även du möjlighet att växa och utvecklas.

Passar denna beskrivning in på dig? Välkommen med din ansökan!

Ansökan

Vid denna rekrytering samarbetar Ankarhagen med Croisette Human Capital. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor angående tjänsten, vänligen kontakta Madlene Pettersson, 072-358 16 60 eller madlene.pettersson@croisette.se.

Söker ni lokal i Mälardalsregionen?
Oavsett om du vill diskutera ditt företags lokalbehov eller om du har frågor som rör en specifik fastighet är du alltid välkommen att kontakta oss.
KONTAKTA OSS
LEDIGA LOKALER