Affärsmässig Förvaltare

Har du känsla för affärer och relationer - då är du vår nästa kommersiella förvaltare. Anslut till ett bolag som är på framfart i Mellansverige och Mälardalen!

Med en ökad expansionstakt söker vi nu en förvaltare med näsa för affärer till vårt team i Stockholm. Anslut till ett entreprenöriellt bolag och var med på resan att fortsätta förädla fastigheter inom ett av marknadens hetaste segment - lager och lätt industri.

Om Ankarhagen

Ankarhagen är ett fastighetsbolag som förvärvar, förvaltar och förädlar fastigheter med huvudsaklig inriktning mot lager och lätt industri. Bolaget grundades 2011 och innehar i dagsläget ett trettiotal fastigheter med cirka 450 000 kvm detaljplanerad mark och en total uthyrningsbar yta om 110 000 kvm. Dessa är belägna i Stockholm samt de snabbast växande regionstäderna i Mellansverige. Det är ett affärsdrivet och transaktionsintensivt fastighetsbolag med hyresgästen i fokus. Bolaget utvecklar även outnyttjad tomtmark och bygger nya lokaler åt sina kunder. Med effektiva, flexibla och hållbara lokallösningar bidrar Ankarhagen till en hållbar företags- och samhällsutveckling.

Kulturen som råder är entreprenöriell och affärsdriven där man omges av ett avslappnat och utåtriktat gäng. Högt tempo och flexibilitet kännetecknar bolagets generella arbetssätt. Det är en slimmad organisation där alla bär ett ytterst viktigt ansvar för bolagets utveckling och leverans.

Strategin är nu att öka expansionstakten framgent samt öka fokus på hållbarhetsfrågor och bedriva målinriktad fastighetsutveckling som ett naturligt komplement till fortsatta fastighetsförvärv. Därför söker vi nu fler kompetenta kollegor till teamet!

Din roll som Förvaltare

Som förvaltare hos Ankarhagen har du ett helhetsansvar med fokus på affären. Din uppgift är att driva förvaltningsarbetet där du bland annat ansvarar för att upprätthålla goda och långsiktiga hyresgästrelationer, affärsmässiga förhandlingar, avtalsskrivningar samt uthyrning av beståndets vakanta ytor. Du har fritt mandat att agera och ta beslut inom budgetens ramar och förväntas ständigt optimera driftnettot för att öka fastighetsvärdet på ditt bestånd.

Vidare kommer du ansvara för att driva och initiera underhålls- och ombyggnationsprojekt samt hyresgästanspassningar. Detta ställer krav på att du är tekniskt orienterad samt förstår omfattningen av respektive projekt för att effektivt koordinera och ansvara för helheten. Upprättande av investeringskalkyler i form av beslutsunderlag för projekten är således en ytterligare arbetsuppgift som du kommer att hantera.

Du utgår från huvudkontoret i centrala Stockholm och rapporterar till bolagets fastighetschef. Vidare kommer resor i tjänsten att förekomma.

Arbetsuppgifter i urval:
  • Månads- och kvartalsvis rapportering
  • Kontroll och uppföljning av hyresintäkter och driftkostnader
  • Kontroll och styrning av fastighetsskötsel (outsourcad på lokala hjältar)
  • Kravställning och upphandling av ombyggnationsprojekt
  • Framtagning av och ansvar för budget på fastighetsnivå
  • Kontakt och kravställning gentemot leverantörer (fastighetsskötsel och underhåll)
  • Medverkan i förvärvsprocesser och fastighetsutvecklingsprojekt

Vem söker vi?

Vi söker dig som har en relevant, fastighetsrelaterad, akademisk universitetsutbildning. Vidare besitter du ca 3 års arbetslivserfarenhet inom kommersiell förvaltning, där du har haft ett ekonomiskt ansvar samt verkat i en affärsdriven miljö.

Tack vare din tidigare erfarenhet är du väl bevandrad inom hyresjuridiken och har därmed god vana av hyresavtal. Du är också en mycket skicklig förhandlare och förstår vikten av att hantera olika hyresgäster på ett professionellt sätt. Vidare lyckas du ständigt få två nöjda parter samt långsiktiga relationer.

Med en framåtlutad inställning faller det dig naturligt att agera självgående och driva på ditt arbete mot goda resultat. Du är en trygg och utåtriktad person som trivs bäst när du får arbeta hands on, i ett högt tempo och med ett prestigelöst förhållningssätt. I takt med att bolaget växer ges även du möjlighet att växa och utvecklas.

För denna tjänst är B-körkort ett krav.

Passar denna beskrivning in på dig? Välkommen med din ansökan!

Ansökan

Vid denna rekrytering samarbetar Ankarhagen med Croisette Human Capital. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar därför få din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor angående tjänsten, vänligen kontakta Madlene Pettersson, 072-358 16 60 eller madlene.pettersson@croisette.se.

Söker ni lokal i Mellansverige?
Oavsett om du vill diskutera ditt företags lokalbehov eller om du har frågor som rör en specifik fastighet är du alltid välkommen att kontakta oss.
KONTAKTA OSS
LEDIGA LOKALER